ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
(hatályos: 2012. január 1. napjától)
Melyek
a GENIUSNET Kft. (székhelye: 1134 Budapest, Botond u.13.., cégjegyzék
száma: 01-09-910199, adószáma: 14576519-2-41; a továbbiakban:
GENIUSNET.) és az Ügyfél közötti valamennyi üzleti-kereskedelmi
kapcsolatra - külön kikötés nélkül is - kötelezően kiterjednek.
Ügyfél
az a jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági
társaság, egyéb személy és szervezet, aki az Általános szerződési
feltételeket magára nézve kötelezőként elfogadta. A GENIUSNET Kft. web-
áruházába történő regisztrációval és/vagy termék megrendelésével Ügyfél
az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKET magára nézve kötelezően elfogadja.
A GENIUSNET
KFT. és az Ügyfél külön, kizárólag írásba foglalt rendelkezéssel, közös
megegyezéssel térhetnek el jelen ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
rendelkezéseitől az egyes szerződésekben; ilyen esetekben az egyes
szerződések rendelkezései irányadóak.
Jelen
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK vonatkozásában Ügyfél az a jogi
személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, egyéb
személy és szervezet, akik részére a GENIUSNET KFT. terméke(ke)t
értékesít és szolgáltatás(oka)t nyújt.
A GENIUSNET
Kft. kizárólag olyan irodatechnikai és/vagy számítástechnikai termékek
kereskedelmével foglakozó vállalkozással lép viszonteladói szerződéses
kapcsolatba, aki viszonteladói kereskedelmére való
jogosultságát/tevékenységét 90 napnál nem régebbi cégkivonattal,
társasági szerződéssel, és aláírási címpéldánnyal, egyéni vállalkozók
esetében vállalkozói igazolvánnyal igazolja.
Jelen
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK nyilvános, bárki megtekintheti és
megismerheti. Ennek érdekében a GENIUSNET KFT. az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI
FELTÉTELEK-et üzlethelyiségeiben kifüggeszti, egy példányát az Ügyfél
térítésmentesen átveheti, a GENIUSNET KFT. honlapjáról letöltheti.
Az
Ügyfél, és a GENIUSNET KFT. között létrejövő bármely
szerződés/megállapodás/megrendelés létrejöttének előfeltétele, hogy az
Ügyfél jelen ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK rendelkezéseit megismerje
és elfogadja. Az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK rendelkezéseinek
elfogadását vagy az Ügyfél részéről tett "Átvételi elismervény", web
áruházban (GENIUSNET KFT. honlapján: www.geniusnetkft.hu/dealer)
történő regisztráció, vagy az Ügyfélnek a GENIUSNET KFT-vel megkötött
szerződésében rögzített ilyen értelmű rendelkezés, továbbá a GENIUSNET
KFT. számlájának Ügyfél részéről való befogadása egyértelműen igazolja.
Az
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK rendelkezéseinek előzőek szerinti
elfogadását követően az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK az Ügyfél és
a GENIUSNET KFT. között létrejövő minden egyes
szerződés/megállapodás/megrendelés elválaszthatatlan részét képezi,
azzal együtt értelmezendő.
Az Ügyfél részéről tett "Átvételi
elismervény", web áruházban történő regisztráció, vagy az Ügyfélnek
a GENIUSNET KFT-vel megkötött szerződésében rögzített ilyen értelmű
rendelkezést követően az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK elfogadására
vonatkozóan tett nyilatkozat megismételtnek tekintendő minden egyes
további szerződés, megállapodás megkötésével, illetve minden egyes
további megrendeléssel, akkor is, ha ezen jövőbeni
szerződések/megállapodások/megrendelések (kapcsolódó dokumentáció) nem
tartalmaznak külön, írásba foglalt nyilatkozatot az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI
FELTÉTELEK újbóli elfogadására vonatkozóan.
A GENIUSNET
KFT. és az Ügyfél egymással létesített üzleti kapcsolataikban egymás
érdekeinek kölcsönös figyelembe vételével, jóhiszeműen, kölcsönösen
együttműködve kötelesek eljárni.
A GENIUSNET
KFT. és az Ügyfél minden olyan tényről és körülményről, illetve azok
változásáról, amelyek egymással létesített üzleti kapcsolatukat érintik -
ide értve különösen a GENIUSNET KFT. illetve az Ügyfél adatait
(székhely, képviselő, cégnév, elérhetőségek) - haladéktalanul
tájékoztatják egymást.
Az
együttműködési kötelezettségét nem megfelelően teljesítő, vagy azt
elmulasztó felet az ebből eredő károkért felelősség terheli.
A GENIUSNET KFT. kizárja felelősségét az Ügyfél ezen kötelezettségének
elmulasztásából eredő, az Ügyfelet, vagy harmadik személyeket ért károk
tekintetében.
A GENIUSNET
KFT. kiemeli, hogy bár van lehetőség elektronikus kereskedelemi úton is
igénybe venni a szolgáltatásait, azonban az elektronikus kereskedelem
során a megrendelő nem minősül fogyasztónak, ezért az ilyen módon kötött
szerződésre nem vonatkoznak a 2001. évi CVIII. tv.-nek a Szolgáltató és
fogyasztó közötti szerződésre vonatkozó rendelkezései.
I. A szerződés létrejötte
A GENIUSNET
KFT. a kereskedelmi tevékenységét megrendelések alapján teljesíti. A
viszonteladónak minősülő Ügyfél az első megrendelés benyújtását
megelőzően köteles megadni a GENIUSNET Kft-nek az alábbi adatokat:
- Ügyfél pontos neve,
- székhelye, levelezési címe,
- cégjegyzékszáma/vállalkozói igazolványának száma,
- adószáma,
- bankszámla száma,
- vezető tisztségviselőjének neve és telefonszáma,
- az aláírásra jogosult személy(ek) aláírási címpéldányának másolata,
- Egyéni vállalkozó esetében a vállalkozó születési helye, dátuma, anyja neve és lakcíme.
A
cég,- illetve vállalkozói adatok és a képviseleti jogosultság
cégkivonattal, társasági szerződéssel, aláírási címpéldánnyal, illetve
vállalkozói igazolvánnyal igazolható. A megadott adatokat a GENIUSNET
KFT. ellenőrizheti.
1.) A
megrendeléseket az Ügyfelek írásban (e-mail, fax formájában),
web-áruházon keresztül és szóban nyújthatják be a Kereskedő felé.
Megfelelő módon benyújtott megrendelésnek az számít, amennyiben a
megrendelésből pontosan kitűnik a megrendelt termék/áru kért szállítási
határideje, egyedi megjelölése, fajtája, mennyisége. Amennyiben a
megrendelésben nincs hivatkozás a megrendelt termék/áruk árára, úgy
a GENIUSNET KFT. - előzetes megállapodás hiányában – a megrendelés
napján érvényben lévő, aktuális listaárait veszi alapul. Amennyiben
a GENIUSNET KFT. az Ügyfél már leadott megrendelését nem vagy nem a kért
megrendelés szerint tudja teljesíteni, úgy a GENIUSNET KFT. köteles az
eltérésről a Vevőt írásban vagy szóban értesíteni. Amennyiben az Ügyfél
a GENIUSNET KFT. eltérésről szóló értesítésére nem reagál, akkor a
Kereskedő jogosult a megrendelést az Ügyfél egyértelmű visszajelzéséig,
az értesítést követő maximum 2 munkanapig visszatartani. A GENIUSNET
KFT. az Ügyfél írásbeli visszajelzése szerint köteles teljesíteni a
megrendelést, melyet az Ügyfél köteles elfogadni és a fizetési
kötelezettségét teljesíteni, függetlenül attól, hogy eredetileg milyen
tartalmú megrendelést adott le.
2.)
A GENIUSNET KFT. elektronikus kereskedelemi szolgáltatásai a WEB
rendszerén való regisztrációval, egyedi felhasználónévvel és jelszóval
(a felhasználónév és a jelszó a továbbiakban együttesen: Jelszó) vehetők
igénybe. A Jelszó megadásával az Ügyfél közvetlen információt szerezhet
a GENIUSNET KFT. rendelhető termékeiről, jellemzőiről, nettó átadási
árairól, akcióiról. GENIUSNET KFT. jelen szerződésben feljogosítja az
Ügyfelet a szerződés időtartamára a WEB rendszer használatára, de ez a
feljogosítás nem vonatkozik a WEB rendszer tartalmának módosítására,
letöltésére (kivétel árlisták) és másolására. A Jelszó azonosítja a
megrendelést leadót, használata hitelesen bizonyítja, hogy a
megrendelést a Jelszó jogos birtokosa tette meg. A WEB rendszeren
keresztül elküldött rendelést rögzíti a GENIUSNET KFT. számítógépes
rendszere, melyről a regisztrációkor megadott e-mail címre
visszaigazolást küld.
Az
Ügyfél teljes felelősséget vállal a Jelszó kezeléséért. A GENIUSNET
KFT. nem felel az olyan károkért, amelyek a Jelszó illetéktelen
használatával keletkeztek akár az Ügyfélnél, akár, harmadik
személyeknél. Az Ügyfél köteles helytállni a Jelszavához hozzáférő
személy tevékenységéből eredő károkért.
A GENIUSNET KFT. mindent
megtesz azért, hogy a WEB rendszer folyamatosan elérhető legyen az
Ügyfelek számára. Ez alól kivételt képeznek az előzetesen bejelentett
karbantartási idők, illetve azok a problémák, amelyek az Internet
bizonytalan működéséből adódnak. A WEB rendszer elérhetetlenségéből
adódó problémákért GENIUSNET KFT. semmilyen felelősséget nem vállal.
A WEB rendszerbe felrögzített, de le nem zárt rendeléseket 2 naptári nap után a rendszer automatikusan minden nap 04:00 órakor érvényteleníti/törli.
3.)
Az Ügyfél szóban vonatkozó előzetes megállapodás alapján adhat le
rendelést. Szóban, telefonon leadott megrendelés esetén a GENIUSNET KFT.
a téves szállításból eredő többletköltségekért, károkért felelősséget
nem vállal.
4.)
Amennyiben a GENIUSNET KFT. egyedi ajánlattal keresi meg az Ügyfelet -
mely megkeresés csak írásos formában (fax, levél, e-mail) érvényes -, az
ajánlat elfogadását tartalmazó írásos, elfogadó/beleegyező válasszal
felek között a szerződés létrejött. A GENIUSNET KFT. írásos ajánlata az
ajánlatban megadott időpontig érvényes, azzal a feltétellel, hogy az
ügyletre irányadó deviza árfolyam elmozdulása az ajánlat tételének
időpontjakor aktuális állapothoz képest ne haladja meg az 1%-ot. 1%
feletti HUF/deviza árfolyam elmozdulás esetén a GENIUSNET Kft. ajánlata
automatikusan érvényét veszti.
5.)
Amennyiben mindkét fél által a lehetőség biztosított, GENIUSNET KFT. a
szóban vagy írásban/faxon érkező megrendeléseket elektronikus úton
visszaigazolja.
6.) A Felek között az egyes szállításokra vonatkozó szerződés a megrendelés visszaigazolásával jön létre.
II. Megrendelés módosítása, visszavonása
Az
Ügyfelet terhelik a megrendelés utólagos módosításának/visszavonásának
többletköltsége. A többletköltségeket a GENIUSNET Kft írásos
dokumentumai (pl. számla) alapján kell az Ügyfélnek, a GENIUSNET KFT.
részére megtéríteni. Ha az Ügyfél külön megrendelésére egyedi, kizárólag
az Ő kérésére indul a termékbeszerzés és az Ügyfél visszalép ezen
megrendeléstől, az ebből keletkező költségeket GENIUSNET KFT. ügyfélre
tovább terheli.
III. A szerződés teljesítése
1.) A
megrendelt árut, egyéb rendelkezés hiányában a GENIUSNET KFT.
üzleteiben veheti át az Ügyfél. A GENIUSNET KFT. az Ügyfél által
megrendelt árucikket az Ügyfél képviseletében eljárni jogosult
személynek adja ki.
2.) Kiszállítással
kért teljesítés esetén GENIUSNET KFT. futár-, csomagküldő szolgálat
igénybe vételével is teljesítheti a megrendelést. A kiszállítás díja a mindenkori érvényben lévő, meghatározott szállítási költségek alapján az Ügyfelet terheli.
3.) A teljesítéssel kapcsolatos kockázat és kárveszély az áru átadásával/átvételével száll át az Ügyfélre.
4.) Amennyiben
a jelen fejezet 2.) pontja szerinti kiszállítással kerül teljesítésre a
megrendelés, úgy a kockázat és kárveszély a csomag átvételével száll át
az Ügyfélre. Amennyiben a
szállítóeszközt az Ügyfél biztosítja, úgy a szállítóeszközbe történő
berakodással száll át a kockázat és kárveszély az Ügyfélre. Amennyiben a
szállítás csomagküldő szolgálat igénybe vételével történik a kockázat
és kárveszély a csomag a szállításért felelős társaságot terheli
Ügyfél/viszonteladónak történő átadásig.
5.)
A megrendelés teljesítése során esetlegesen előforduló hibákért (pl.
termékcsere vagy hiány) reklamációt b szekszárdi telephelyi áruátvétel
esetén utólagos reklamációt nem áll módunkban elfogadni. Az áru tételes
átvétele Ügyfél felelőssége. Futár- vagy csomagküldő szolgálaton
keresztül történő kiszállítás során a számlán feltüntetett árulistától
való eltérés esetén, az áru szállítótól való átvételtől számított 1
munkanapon belül, kizárólag írásban, a deltatek@enternet.hu e-mail címre elküldött reklamációt áll módunkban felülvizsgálni.
6.)
A termék szállítása során történő károsodásról, vagy sérülésről a
futár- vagy csomagküldő szolgálatot képviselő sofőr által is aláírt
jegyzőkönyvet kell felvenni, melynek másolatát az átvételtől számított 1
napon belül kell e-mail-en vagy faxon megküldeni a GENIUSNET KFT.-nek a
biztosítás további intézésére érdekében.
7.)
A WEB felhasználói névvel, illetve Jelszóval való visszaélésekkel
kapcsolatosan felmerülő károk, költségek az Ügyfelet terhelik, ide értve
különösen a jogosulatlan megrendelésből adódóan felmerülő károkat,
költségeket.
IV. A fizetési kötelezettségek teljesítésére vonatkozó rendelkezések
1.) Az
Ügyfelek megrendeléseiket külön megegyezés hiányában kizárólag
készpénzes fizetés mellett vehetik át. A teljesítéssel egy időben
a GENIUSNET KFT. a megfelelő számlát az Ügyfél rendelkezésére bocsátja.
2.)
Átutalásos/halasztott fizetési módra kizárólag külön megegyezéssel,
viszonteladói megállapodás aláírásával válik jogosulttá az Ügyfél. Az
erre vonatkozó igényt, kérelmet a GENIUSNET KFT. vezetősége felé írásban
vagy szóban kell jelezni.
3.) Az
Ügyfél a számla tartalmával kapcsolatban kizárólag a számla átvételét
követő 3 munkanapon belül jelenthet be kifogást. A kifogás bejelentésére
csak írásban (postai út, fax, e-mail) kerülhet sor. A kifogásnak
pontosan tartalmaznia kell, hogy a számla melyik részével, milyen
adatával kapcsolatban és milyen tartalmú kifogást jelent be az Ügyfél,
nem elégséges csak a számla sorszámára hivatkozni. A kifogás bejelentése
nem mentesíti az Ügyfelet a teljesítés azon része alól, mellyel szemben
nem jelentett be kifogást. A kifogásra, a kifogás átvételétől számított
3 munkanapon belül a GENIUSNET KFT. írásban (postai út, fax, e-mail)
köteles választ adni, vagy annak elfogadása esetén jóváíró számlát
küldeni. Amennyiben az Ügyfél a válaszra 3 munkanapon belül írásban
(postai út, fax, e-mail) nem válaszol, úgy felek a GENIUSNET KFT.
válaszát elfogadottnak tekintik, azzal kapcsolatban újabb kifogás
benyújtásának már nincs helye.
4.) Az
Ügyfél kizárólagosan a fizetési kötelezettségének maradéktalan
teljesítésével szerzi meg a megrendelt és átvett áruk feletti
tulajdonjogot, ide értve különösen az áru tulajdonjoga átruházásának
jogát.
5.) Az
Ügyfél a részére leszállított áru mennyiségét és minőségét köteles
haladéktalanul ellenőrizni. Amennyiben az Ügyfél a megrendelt áru
átvételét követő 1 munkanapon belül nem él - a fentiek szerint, írásban -
minőségi kifogással a leszállított áruval kapcsolatban, úgy az áru
mennyiségét és minőségét visszavonhatatlanul hiánytalannak, illetve
kifogástalannak ismeri el.
6.)
Az utánvéttel kiszállított áru ellenértékének rendezése, illetve a
rendezés elmaradása tekintetében az igénybe vett szállító cég
nyilatkozata tekintendő hitelesnek és irányadónak.
7.)
Amennyiben a szállító cég az utánvét összegét valamilyen okból
kifolyólag nem szedte be, az Ügyfél köteles 1 napon belül írásban
értesíteni a GENIUSNET KFT.-t, és haladéktalanul átutalni a számla
végösszegét.
V. Kötelezettségek megszegésének jogkövetkezményei
1.) Az
Ügyfél, fizetési késedelme esetén a mindenkori jegybanki alapkamat
kétszerese mértékű késedelmi kamat fizetésére köteles a vonatkozó
számlán feltüntetett fizetési határidőt követő naptól. A számla
kiegyenlítésének napja a számla ellenértékének a GENIUSNET KFT.
bankszámláján való jóváírásának napja.
2.) Amennyiben
az Ügyfél az átutalásos fizetési számla kapcsán fennálló fizetési
kötelezettségét, nem teljesíti határidőre, maradéktalanul, úgy
a GENIUSNET KFT. az Ügyfél részére addig biztosított fizetési
kedvezményét jogosult egyoldalúan, azonnali hatállyal megvonni. Erről az
Ügyfelet írásban (e-mail, levél, fax) értesíti 5 munkanapon belül
a GENIUSNET KFT. Fizetési késedelem és hitelkeret túllépés esetében
Ügyfél, egyéb írásbeli megegyezés hiányában, kizárólag készpénzes
vásárlásra jogosult.
3.) Amennyiben
a GENIUSNET KFT. az Ügyfél tartozásainak behajtása érdekében harmadik
fél (ügyvéd, követelések behajtásával, kétes kintlévőségek kezelésével
foglalkozó gazdasági társaság) közreműködését veszi igénybe, ennek
költségei az Ügyfelet terhelik.
VI. Garancia és szavatosság
1.) A GENIUSNET
KFT. az általa értékesített árukat minden esetben a hazai szabványoknak
és kereskedelmi előírásoknak megfelelő minőségben forgalmazza és
szállítja.
2.) A
GENIUSNET KFT. által forgalmazott termékekre vonatkozó garanciális,
illetve szavatossági előírások az áruk csomagolásán, és/vagy a
garanciajegyen vannak feltüntetve, valamint a webáruház nyújt
tájékoztatást. Viszonteladók részére értékesített azon termékek
esetében, amelyeknél nem állapítható meg egyedileg és egyértelműen
a GENIUSNET KFT-től való vásárlás ténye, a GENIUSNET Kft. nem vállal
garanciát. Az érintett termékek köréről a GENIUSNET Kft. webáruháza
tartalmaz részletes tájékoztatást.
3.) Az árukra a Ptk. és a 151/2003. (IX.22.) Korm. rend. az irányadó.
4.) Az
Ügyfél e tárgykörben igényét csak a GENIUSNET KFT. boltjában vagy a
web-áruházon keresztül, vagy a GENIUSNET Kft-vel szerződésben álló
szervizben, kizárólag írásban, a GENIUSNET KFT. saját, erre a célra
használandó reklamációs nyomtatványán, (munkafelvételi adatlap, RMA
adatlap) jelentheti be.
5.)
A kiszállítással teljesített megrendelés esetében az Ügyfél az alábbiak
szerint kérheti hibás termékének bevizsgálását/cseréjét. A webáruházból
letöltött munkafelvételi adatlapot hiánytalanul kitöltve elküldi a deltatek@enternet.hu
e-mail címre, majd miután a GENIUSNET KFT.-től írásos visszaigazolást
kapott, a következő webes megrendelése során a rendelés megjegyzés
rovatában hivatkozik, hogy visszaigazolt visszáruja van, amelyet a
futárcég a rendelés kiszállításakor fog felvenni és visszaszállítani
a GENIUSNET KFT. telephelyére.
6.) Az
igény bejelentéshez az Ügyfél köteles bemutatni az eredeti számlát/vagy
annak hiteles másolatát, és az áruhoz kapott garanciajegyet, és a
szavatossági/garanciális problémával érintett árut. A bejelentés
költségei - ideértve az áru visszaszállításának költségeit - vonatkozó,
külön megállapodás hiányában az Ügyfelet terhelik.
7.) Amennyiben
a bevizsgáló szakszerviz állásfoglalása szerint az Ügyfél a részére
értékesített termékkel kapcsolatban alaptalanul élt reklamációval, a
termék bevizsgálásának költségei az Ügyfelet terhelik, és a GENIUSNET
KFT. a bevizsgálás költségeit haladéktalanul továbbszámlázza az Ügyfél
felé.
VII. Egyéb rendelkezések
1.) Az
Ügyfél jelen ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK elfogadásával kifejezetten
hozzájárul ahhoz, hogy adatait a GENIUSNET KFT. a jogszabályi előírások
alapján, kizárólag kereskedelmi tevékenysége teljesítése során kezelje,
rögzítse.
2.) Az
Ügyfél hozzájárul ahhoz, hogy a GENIUSNET KFT. részére akár írásban,
akár elektronikus úton illetve egyéb írott formában híranyagokat,
reklámanyagokat továbbítson e kereskedelmi kapcsolat alapján. Ügyfél
bármikor jogosult ennek részbeni vagy egészbeli megtiltására.
3.) A GENIUSNET
KFT. által híranyagként megküldött ajánlatok csak tájékoztató
jellegűek, azok közvetlen szerződéses ajánlatnak nem minősülnek.
4.)
Jelen ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK körében nem szabályozott kérdések
tekintetében a Polgári Törvénykönyv, illetve a GENIUSNET KFT. és az
Ügyfél által létesített jogviszonyra vonatkozó mindenkor hatályos
jogszabályok rendelkezései irányadóak azzal, hogy jelen ÁLTALÁNOS
SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK Ügyfél részéről való elfogadásával az Ügyfél és a
GENIUSNET KFT. esetleges jogvitáik esetére - a pertárgy értékének
függvényében - a Szekszárdi Városi Bíróság, illetve a Tolna Megyei
Bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
5.)
Az Ügyfél jelen ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK elfogadásával kijelenti
és szavatolja, hogy nem áll sem csőd, sem felszámolási, sem
végrehajtási eljárás alatt, illetve vonatkozásában nem áll fenn
semmiféle olyan jellegű körülmény, amely a GENIUSNET Kft. felé létre
jövő fizetési kötelezettségei teljesítésében akadályozná. Az Ügyfél ezen
szavatossági nyilatkozata megismételtnek tekintendő minden egyes
megrendelés, és/vagy az Ügyfél és GENIUSNET Kft. között létre jövő minden megállapodás Ügyfél részéről való aláírásával.
Jelen
szerződés elfogadásával az eddig érvényben lévő ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI
FELTÉTELEK minden korábban készült változata érvényét veszíti!
Budapest, 2012. január 1.
GENIUSNET KFT